8 januari 2013

Värmande skönheter


Här är julens finaste klapp. Och kanske mest användbara. Handledsvärmare i fin-ull som jag fick av svärföräldrarna. Visst är de vackra?! Och det allra bästa är att de till stor del är tillverkade av återanvänt material. Spetsarna kommer från gamla lakan och snöstjärnorna är virkade dukar som klippts till passande storlek. Så fiffigt!

Det här med återvinning och hållbar konsumtion är ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat, och det har blivit ännu viktigare sedan Lill-Busen gjorde entré i våra liv. Det är inte alltid lätt att tänka innan man handlar, men jag gör mitt bästa för att bli bättre på det. Lill-Busen och hans generation förtjänar att få ärva en planet som fortfarande har resurser att ta till vara på, inte en utarmad värld utan framtidstro.

De härliga handledsvärmarna kommer förresten från Smycketing i Värmskog som ligger i värmländska Klässbol. Företaget har inte kommit igång med sin hemsida än, men jag hoppas att de snart får fart på den. Sådana här accessoarer kan man ju inte få nog av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar