1 mars 2013

Söderut

Sitter på ett tåg som rusar fram i natten med en sovande Lill-Buse i knäet. Snusar i hans hår och lutar kinden mot hans hjässa och känner mig lycklig. Trött men lycklig.

Både den här och förra veckan har varit så sjukt hektiska, jag har jobbat alldeles för mycket och knappt hunnit träffa Lill-Busen och sambon alls. Men nu har jag äntligen ett par dagar ledigt och vi är på väg till Skåne allihop. Till släktfest, familjehäng och barndomsvänner. Det ska bli så himla skönt att bara få vara, utan några måsten eller plikter. Att hinna umgås och äta gott, det ser jag fram verkligen emot. Och när vi kommer hem igen så hoppas jag att jag tar mig i kragen och börjar säga nej till alla jobberbjudanden och förfrågningar. Jobba är kul, men inget klår familjelivet. Basta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar