24 januari 2013

Omtanke


Idag har jag fixat lunch till en kompis som nyligen blivit opererad och som behöver lite hjälp med vardagssysslorna. Hon ringde runt innan operationen och bokade in sina vänner för att komma hem och stödja henne under återhämtningen. Fixa mat, mediciner och trösta när smärtan fick övertag. Sånt som vänner är till för.

Min uppgift var av det lättare slaget eftersom hon hunnit återhämta sig rätt bra nu. Vi käkade lunch, drack te, tvättade hår och pratade. Precis som vanligt. Men det fick mig att tänka på hur viktigt det är att omge sig med fina människor som man litar på. De behöver inte vara många, men det är svårt att klara sig helt utan. Jag hoppas att jag har en lika trofast ensamble att falla tillbaka på om jag skulle behöva det en dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar