27 januari 2013

Ett försök till bättring

Jag är så otroligt dålig på att komma ihåg att smörja in mig, så här i torra vintertider. Inte för att jag inte behöver det, tvärtom. Men det är som om min hjärna inte riktigt kopplar varför det kliar så förbotat på smalbenet eller höften. Jag kan till och med konstatera att "oj, vad uttorkad och fnasig min hud ser ut" utan att fatta vad jag borde göra åt det.

Det här kroppssmöret fick jag i present från Frankrike i höstas. Det är gjort på kakaosmör, solros- och sesamolja och det ser ut som sockerkristaller tills man värmer upp det i handflatan. Då smälter det lite och blir till en perfekt konsistens som går direkt in i huden. Enkelt sätt att slippa klåda och irritation. Så nu är det egentligen bara att ge sig själv en omgång fuktgivande ekologisk smörja innan dagen tar fart. Eller så sätter jag mig vid frukostbordet framför en stor skål med fuktsallad och kliar mig lite på smalbenet. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar